I want a shower, bad!!

Idag har verkligen varit helt upp och ner.

Dagen började som vanligt med att göra i ordning ungen för skolan. Hinner hem och plockar i och ur diskmaskinen sedan ringer telefonen. Då behövs det saker så som packlådor, tejp etc. till det andra, gamla huset (som familjen flyttade ut ur i slutet av våren förra året), då dem håller på att plocka ihop en massa saker.
Blev tvungen att fixa det i ordning och ta bilen över till det andra huset. Där fyllde vi trucken med en massa, sköra(!) saker som gjorde att på tillbakavägen fick jag köra á la snigel. På vägen hem fick jag lov att ringa och väcka den vuxne sonen som fortfarande låg och sov, då bilen behövdes bli unloaded.
Sedan blev det stressigt för jag hade tid med en personlig tränare på gymmet vid elva. Därför fick jag lämna sonen med alla lådor vid huset för att susa iväg mot gymmet. Hinner dit precis i tid och baah. Hade en tjej denna gång och jeeeez. Hon var bra men jösses vad svettig och trött jag vart efteråt! Därför längtade jag något ofantligt till att komma hem och ta en dusch.
Kommer hem, ingen är hemma då alla andra är över vid det andra huset. Ytterdörren är låst, inifrån, med det övre låset som är som en hasp, som man bara drar åt sidan. Det gör att det inte funkar att komma in genom ytterdörren eftersom det bara går att unlock haspen inifrån. Därför försöker jag med garageporten. Jag prövar pinkoden om och om igen, men garageporten vägrar åka upp! Börjar tro att jag har fel kod och ringer för att be om hjälp. Har dock rätt kod så jag låter porten vila lite, medan jag stretschar för att sedan försöka igen. Nope.
Jag åker till det andra huset där min värdpappa och sonen tjafsar om precis allting. Jag och den personliga assistenten/sekreteraren bara skrattar bakom deras rygg. Trucken packas igen, blir en hel del fram och tillbaka, jag åker sedan med sonen tillbaka till vårt hus för i bilen finns det en s.k. clicker som ska öppna garagedörren. Vi försöker. Länge. Testar alla möjliga saker och springer runt huset i hopp om att komma på något. Jag vill in och duscha!
Vi blir tvugna att åka tillbaka till det andra huset. Sedan blir det även dax för mig att åka till skolan för att hämta upp mitt värdbarn. Utan en dusch. I mina träningskläder. Mys. Vi har sedan åkt runt och barnet hade sina terapier och grejer. Jag spenderade då tiden i bilen, ville då inte sitta i ett väntrum i mina tränigskläder, utan dusch.
Finally home och vi kom in! De fick lov att ta hjälp från en locksmith som fick bryta sig in i huset.
Nu tittar jag på American Idol och sedan ska jag, ÄNTLIGEN, få hoppa in i duschen och bli reeeeen och fräsch!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0