Friendly

Amerikanare är väldigt vänliga av sig.

Kanske är det något irriterande att dem i vissa stunder slänger ur sig: How you doin'? kors och tvärs till allt och alla utan att bry sig om svaret. Men för dem är det samma sak som en hälsningsfras.

Idag när jag spenderade all den väntetiden på DMV började tre äldre kvinnor/tanter prata med mig. Hur gulliga, trevliga och nyfikna som helst (dem var jättebekymrade ifall jag kände mig homesick). En utav dem fick till slut hela väntrummet till att skratta. Sånt är skönt.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Heja TANTER! Go go go!

2010-09-18 @ 18:15:14
Postat av: Pappa

Vad sa hon som fick hela väntrummet att skratta!!

2010-09-18 @ 21:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0