Frågor att ställa familjen

Så när man väl har familjen på tråden är det givet att man har en hel del frågor som man vill ha besvarade. I alla dem papprena och broschyrerna man fått av CC har man fått en hel del tips på frågor att ställa. Jag tänkte nu själv rada upp några frågor som kan vara bra att ha besvarade och som jag själv ställde när jag pratade med min hostfamily över telefon.

Arbete
#
What would a normal work day look like for me? What would my schedule be like?
# What do you expect of me as an au pair?
# What qualities do you look for in an au pair?
# What made you interested in my application?
# Why do you need an au pair/Why are you interested in having an au pair?

Barnen
# What are the childrens personalities like?
# What do the kids like to do in their spare time?
# What are the kids interests/hobbies?
# Is the childrens school near your house?

Familjen
#
What's your profession like?
# What do you do in your spare time as a family?
# Do you as a family have any interests?
# What's your house like? Where will I be staying?
# Do you have any animals?

Övrigt
#
What's you neighborhood like? What is there to do? (both with the kids and in my own free time)
# What are the oppurtunities for studies in your area?
# Do you have any special rules? (friends over etc.)
# Are their other au pairs in the area?
# Will I have any access to a car?
# Is their any public transportation in the area?
# Have you had an au pair before? (ask for e-mail)

Tips: Läs igenom familjens ansökan noga. Oftast dyker det upp personligare frågor och funderingar över det man läser, som inte besvaras i texten, som kan vara riktigt bra att ställa. (Ex. Vad betyder det? Vad menar dem med det? Hur ofta ska det göras?)

Good luck (:

Kommentarer
Postat av: Cissi

okej, allting är bra här med! :)

2010-07-27 @ 16:46:11
URL: http://ceciliav.com
Postat av: Emma

åh tack så mycket. vad glad jag blir! :)



Härligt att höra. Här är allt också bra.



Vad gör du annars idag då?

2010-07-27 @ 17:46:20
URL: http://emmajjohanssson.blogg.se/
Postat av: michelledelice

Råkade svänga förbi här, lämnar ett avtryck efter mig :)

2010-07-27 @ 20:40:47
URL: http://michelledelice.blogg.se/
Postat av: Christine

Gud vilka bra frågor! :) ska jag spara, när min första matchning ringde var jag helt oförbered och typ hade bara en hum om vad jag skulle fråga :P KRam

2010-09-15 @ 11:00:38
URL: http://missnaenfeldtinusa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0