Försäkring & Hälsoundersökning

Imorse satte sig jag, mor och far oss ner för att gå igenom försäkringen, som jag nämnde i all hast i förra inlägget. Vi pratade först med försäkringsbolaget vi själva har, bara för att se vad det var dem hade att erbjuda. Cultural Care däremot har en väldigt bra försäkring - Erika Travel Insurance. Och det kändes även som det var den jag ville ha och tänkte ta. Efter lite efterforskningar och hjälp från CC fick jag slutligen svar på mina frågor och Erika försäkringen adderades på min faktura till CC.
Dem är så himla snälla och hjälpsamma på kontoret, vilket är skönt för lilla mig!

Sedan bar det även av till läkaren för min del, för hälsoundersökning. 625 spänn fick jag hosta upp för den. Galen summa pengar för det som skulle göras. Allt var bra och normalt med mig.

När jag sedan kommer ut till bilen sätter jag mig (32 grader ute, gissa temp. i bilen!!) och sätter i nyckeln, men den går inte att vrida om! Vilken panik! Jag försökte om och om igen, in med nyckeln, ut med nyckeln... Det gick inte! Slutligen ringer jag hem och då har tydligen rattlåset slagits på, så det blev till att slita i ratten samtidigt som man tryckte in nyckeln för att det skulle funka. Slutligen, efter 5-10 min kämpande kom jag därifrån. Då var det bara tankningen kvar. Som om jag lyckades med den? Diesel hade pappa tjatat om. "Madde DIESEL!" det enda pumpen hade att erbjuda dock var E95. Det blev diesel tillslut.
Man kan alltså summera det hela med: Inte-min-bil-dag.

När jag kom hem, efter mycket om och men, hade jag fått brev från CC.



Är det bara jag som hoppar över att besvara frågorna i den här boken? I t.ex. slutet av Pre-departure Workbook finns det ju också några frågor att fylla i. Jag har inte gjort det... Bör jag göra det?


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag åker också från Arlanda :)

Jag ska till ambassaden imorgon. Och du?

2010-07-15 @ 17:47:25
URL: http://aupairelin.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv. haha aah vissa grejer får man liksom ta och ignorera för serien är jättebra :)

2010-07-15 @ 18:40:57
URL: http://torpenbergs.blogg.se/
Postat av: ELIN

svar;Hahahaha ja precis så känner jag mig och värre blir det när håret svettas och börjar lukta ko

2010-07-15 @ 18:41:09
URL: http://esks.blogg.se/
Postat av: Lollo

Mmm, smultron är ju supergott!

2010-07-15 @ 18:56:23
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: marie

Haha jag hann inete fylla i alla frågor i boken till mötet, men det gjorde inte så mycket :) men det är nog bra att fylla i för sig själv :D Så att man kan se tillbaka i den när det kommer jobbiga stunder! :) Har du fått någon matchning ännu?

2010-07-16 @ 12:00:37
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0