Trouble

Morgonen och förmiddagen har varit lite bekymmersam. Först skulle jag tanka alldeles själv med min hostdad's kort. Allt går bra fram till dess att det står att jag ska dra upp the nozzle. The what? Jag prövar om igen och försöker med att tanka fram till dess att kortet inte längre funkar (man har tre försök). Fick slutligen hjälp av den som jobbar på bensinstationen (hon förklarade för mig typ flera gånger). Fick slutligen gå in och betala och valde då att betala cash, rädd för att dem skulle tro att jag snott min hostdad's card.

Sedan kör jag iväg till DMV - där man tar sitt körkort. I slutet så visade GPS:en en jättekonstig väg, vilket gjorde att jag fick åka runt, för att slutligen komma på rätt sida av vägen så jag kunde svänga. Väl där inne gick det bra att kolla synen, traffic signs och sedan själva teoriprovet. Gjorde inte ens färdigt teoriprovet då jag blev godkänd och klarade det innan frågorna var slut. Meeeeeen. Jag måste ha ett insurance card på bilen och det har jag inte. Så jag får åka hem, hämtar det och kommer tillbaka. Då visar det sig att mitt namn måste stå på det insurance card:et. Men jag kan inte bli inskriven i föräkringen förrän jag fått mitt amerikanska körkort!
Bah!

Nu ska jag iväg till banken och fixa ett konto och ett creditcard.


Armband as lucky charms. I don't know if they really worked though... Jag klarade ju åtminstone teoriproven :D



Jag var värd att få äta något gott efter alla bekymmer. En coffee cake. Mums!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Det ena armbandet har du fått av mig :)

2010-09-17 @ 17:45:32
Postat av: Mamma

Som värsta snuten på spaning - donuts i bilen - och för tillfället kommer jag inte på en enda film för att illustera... Ha en riktigt trevlig fredagkväll!

2010-09-17 @ 18:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0