Visste du att...

I brist på annat tänkte jag lägga upp lite småfakta om North Carolina - staten jag ska bo i!

Visste du att...
... Staten är uppdelad i tre geografiska områden (kustområde, högplatå och bergkedjan Appalacherna + högsta toppen finns i NC - Mount Mitchell (2040 m)).

... "A Walk to Remember", "Dirty Dancing", "The Green Mile", "Hannibal" & "One Tree Hill" har blivit inspelade i NC.

... 2006 vann Carolina Hurricanes Stanley cup (ishockey för dem som inte visste).

... Statens har ett motto, som lyder: Esse quam videri  ("To be, rather than to seem to be")

... Chris Daughtry och Ryan Adams kommer ifrån NC.

... Staden Charlotte är den största medan Raleigh är NC's huvudstad.

... Världens första flygning med en motordriven flygfarkost skedde i staden Kitty Hawk utav bröderna Wright den 17 december 1903.

... Krispy Kreme Doughnut grundades i staden Winston-Salem (där jag ska bo!).




Källor: här, här & här.

Kommentarer
Postat av: Nathalie- Blivande au pair

Vad roligt att du delade med dig av lite fakta, jätteintressant! :) Jag skickade in blanketten till motormännen förra lördagen så jag antar den kom fram på måndagen då det var två veckor kvar till mig.Fick det på posten redan i onsdags, så det kommer bara hålla till den 3 augusti nästa år men jag vågade inte skicka in det senare. hehe.. ;P

2010-08-06 @ 18:48:48
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/
Postat av: Josefin

Okej, tack för svar. Jag får se vad jag skriver, det löser sig nog hur som helst :)

Okej, jag ska till West Chester, PA. Allt förutom ambassaden klart? redo att åka? :)

2010-08-06 @ 21:01:34
URL: http://josefinsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0