Banken ringde och väckte mig

Där ligger jag i min varma säng i godan ro och sussar och sen kommer mamma inrusande med telefonen. Då ringer banken och söker mig.

Var där igår, dels för att sätta in en himlans massa pengar på mitt konto men även för att fixa ett intyg. Jag har inte hört en enda au pair som behövt skaffa något sådant(?) men då min farbror med familj flyttade till USA nu i mitten av sommaren så tipsade han att ett intyg från banken skulle göra det enklare för mig att skaffa ett bankonto i USA, just för att dem ser att jag är en pålitlig kund.
Jag tror inte jag behöver något sådant, varken CC eller någon annan au pair har nämnt något om det här intyget, men just det där intyget kändes ytterst viktigt för min familj att jag införskaffade. Så nu ligger det på posten, Bank statement som det så fint heter.

Ja, den som lever får väl se helt enkelt, om jag kommer behöva det eller ej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0