America

Sitter här ute i the hallway nu på skolan som vi bor på. Rummen osv. är väl inte direkt någonting att hurra för och det luktar unket i princip vart man än går.

Flygandet hit gick bra, jättekul att träffa en massa andra svenska au pairer man kunde umgås med hela vägen hit. Inte heller några problem med visum eller liknande och jag slapp betala för min andra incheckade väska. Tummen upp för det!

Maten har so far varit: pizza, frukost (flingor i världens färger och yoghurt som känns bubblig och smakar lite som vin), lunch som innebar macka och glass + kvällens middag vilket givet var hamburgare (efterrätt chokladpudding och/eller någon mjuk kaka). Dock har dem ett fint och fräscht salladsbord och till kvällsmaten fick man en bit majskolv.

Dagen har inneburit skola och lektioner. Helt ovärda lektioner känns det som, då allting i princip berör bebisar 0-3 år ungefär. Sedan ikväll var det sing-along där alla länder uppträdde med en typisk sång och dans från sitt land. Sverige ställde upp med bra mannskap och uppträdde fint med små grodorna och avslutade med raketen. Har även hunnit med att gå utanför skolan ikväll till en supermarket.

Bilder kommer senare, jag ska strax hoppa i säng. Imorgon blir det väl mer lektioner och sen får vi väl se. Ser fram emot torsdag och the New York tour som jag betalade för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0