Lördag

Igårkväll ville min hostdad försöka komma upp med some sort of plan för lördagen. Sent på kvällen. Jag och den vuxne sonen sitter i soffan och spelar Xbox/spel på hans iphone. (I'm the fruit slash ninja master!!!)
Pappan kommer och lägger sig ner i soffan, vi försöker komma på saker att göra men han somnar väldigt snabbt. Vi sitter där, fortsätter spela, börjar titta på film. Jag börjar bli väldigt trött och nämner till sonen:
"So we didn't decide upon anything for tomorrow?"
Samtidigt som pappan då väl vaknar upp:
"So what's the plan for tomorrow?"
Hans undermedvetna måste ha hört mig...

Förresten så tittade vi på den där oljefilmen (ja, jag minns inte vad den heter nu. Bara antar att ni vet vad jag pratar om). Den var rätt så bra fram till dess att jag släpade mig upp för trappan för att gå och lägga mig.



Idag hade vi dock väldigt roligt. Vi käkade jättesen lunch på ett ställe där servitrisen inte hade alla chipsen i påsen. Sedan när vi väl var färdiga och tallrikarna undandukade kommer en servitör med mat till bordet bredvid men han var på väg att ge oss ytterligare en omgång med mat.
Sedan har vi varit och kollat lite möbler i en rätt skön affär. Precis som min värdpappa sa, så var den lite europeisk sådär. Jag röstade på IKEA jag, tyvärr finns det ju inte här i Vegas.
Därefter åkte vi för att hämta pappans riktiga bil (fråga mig inte varför han har kört runt med en hyrbil senaste veckan) för att sedan stanna på en discount-mall eller hur man nu ska beskriva det. Där har vi sprungit runt och köpt en massa kökspryttlar. "Jag" har fått en stekpanna från Gordon Ramsey! Sedan blev det en hel del annat, bland annat en riskokare (som sonen ville ha) och jag-vet-inte-vad men det är som ett muffinsvåffeljärn! Vad vi än fann och tittade på, var det ungefär: "Let's get it, buy it".
Vi hamnade tillslut på en restaurang som heter John Cutter. Jag drack vin(!!) och vi beställde appetizers som resulterade i doggy bag.

Nu taggar jag inför handbollen imorgon. Eller idag blir det ju, nu är det ju över midnatt. Denna gång ska jag inte försova mig (eller var det ett vinnande koncept? Ooooh, superstitious!!!)

EDIT: Förövrigt lämnade min hostdad a major comment idag om att jag borde stanna ytterligare ett år här ;)

Kommentarer
Postat av: Linn Carita

Jag arbetade som Au Pair år 2005. Åkte till USA precis efter studenten. Första hållplatsen blev Cincinnati i 6 månader och efter det bytte jag familj och då hamnade jag i Columbus. Det är en bra bakgrund att ha arbetat som Au Pair vilket kommer hjälpa dig när du söker arbeten i framtiden. Det är verkligen roligt att läsa igenom din blogg för jag känner igen mig så mycket. Se till att ha njuta av det varje sekund, ett år går alltför fort när man har det roligt.

2011-01-23 @ 14:19:24
URL: http://linncarita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0