Politik

Det är val idag. Som om någon svensk lyckats missa det...

Jag måste säga att jag tidigare föga brytt mig om politik, och mja det är väl inte direkt så att jag är särskilt insatt nu heller måste jag väl medge. Men jag är ändå väldigt spänd, nyfiken och intresserad över resultatet. För till detta val har jag fått möjligheten att vara delaktig, jag fick rösta för första gången.
Nu har ju jag varit med och påverkat, jag har tagit chansen, röstat för Sverige och är därmed delaktig i Sverige de kommande fyra åren. Här har man ju som en liten pluttindivid chansen att påverka och göra något och det är även här som man har chansen att säga vad man tycker. Efter resultatet får man även kritisera och gnälla om det inte går som man vill/tycker i valet. Nu har man åtminstone gjort sitt, kalla det plikt om man så vill, och varit delaktig i det hela.

Nu väntar man bara på resultatet av det hela...

Kommentarer
Postat av: johannamattsson♥

svar; hehe sorry, men aa din läser jag också:D men jag menar liksom typ aa;);)

2010-09-20 @ 15:07:01
URL: http://jjms.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0