Flying Jacob

Igår lagade jag som sagt kvällsmat. Det blev Flygande Jacob - Flying Jacob. Himla gott!



Hade dock lite problem i mataffären då det skulle inhandlas grejer till middagen. Först var det grädden/créme fraiche-aktiga vi skulle ha. Barnen visade mig något som såg ut som whipped cream till efterrätter. Jag försökte förklara att det här är ju inte någon dessert utan det ska vara till matlagning. Blev propsad att det var det som fanns så jag plockade på mig det. Sen kom vi till Chilisåsen. En som jobbade i affären visade mig var chilisåsen fanns på burk som var till hot dogs med beef. Jag blev superförvirrad. Förstod inte alls vad det var (sånt har vi ju inte hemma?) men tog det i alla fall efter att ha ringt och kollat med min hostdad.

När vi kommer tillbaka hem inser vi att det är helfel så jag får åka tillbaka och byta varor. Slutet gott, allting gott ;)

Medan jag lagade mat så hade Sofia och Carla försökt få tag på mig som dårar, då dem undrade om jag ville hänga med på dinner. Vilket jag gjorde, utan att äta. Vi var på en restaurang som heter The Loop, vilket var jättemysigt.





Detta var mitt och Sofias färdmedel. Jäkligt nice även fast vi åkte lite fel och hade oss ;)


En Saab! :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0