Downtown

Efter kyrkan drog jag och Sofia ner till Downtown Winston-Salem. Gatan vi parkerade på var gammaldags och mysig och jag såg framemot att få strosa runt där.
Nu i efterhand insåg vi att det inte var så mycket att se. Kanske blir det att man åker dit för att käka lunch eller middag då det tycktes finnas en del mysiga restauranger. Lunch blev det på en restaurang som heter Mellow Mushroom.
Dessutom kom regnet och blåsten - No Fun! Så där gick vi runt; två sommarklädda svenskar och huttrade.
Istället för att vara ute i det kalla blöta så satte vi oss för att häcka på Starbucks i över två timmar. Oboy, var det skönt eller vad? Dessutom drack jag deras Chai tea och mumma så gott. Där blev det även listskrivning för vår del - saker vi måste göra, äta, uppleva och se under vårt år här i USA. Listan kommer säkerligen bli längre med tiden, men vi har redan lyckats med en utav sakerna, middag på TGIF.
Efter Starbucks vart det nämligen middag på Thank God it's Friday (fastän det är söndag, such a shame). Det blev en rejäl hamburgare!

Nu ger jag er bildbomb!







Mitt i konstverket fann jag en pannkakslagg!

Vi hittade en park! Eller öh ja... En gräsmatta.

Toalettgolvet på restaurangen: Mellow Mushroom.

Vår mat kommer in framför oss på bordet. Jag blir förvånad över krassen men är hungrig och tar en tugga, likaså gör Sofia, sedan inser vi att servitrisen switched our food. Vi böt tillbaka men ja; båda smörgåsarna smakade bra!






En söt Sofia får avsluta inlägget. Tack för dagen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0