Avresedatum

Jag tänkte prata lite om mitt avresedatum då det faktiskt är väldigt diffust.

Hade jag själv fått önska och bestämma, då hade jag velat åka den 26/7 - vilket var mitt preliminära avresedatum. Men då man börjar närma sig sitt preliminära datum och fortfarande inte har någon familj, då flyttas datumet automatiskt fram.
Jag ville helst åka iväg i slutet juli/början augusti därför att man spenderar ett år i USA som arbetande au pair, efter sitt år får man dessutom en extra månad att resa runt i USA, vilket jag är väldigt sugen på. Det innebär att hade jag fått åka iväg då jag hade mitt preliminära datum så hade jag kommit hem slutet augusti/början september nästa år, i anslutning till att skolorna börjar. Vilket skulle vara ypperligt om jag kommit på vad jag vill plugga, så man bara kan hoppa på studierna så fort man kommer hem.

Slutligen, när min hostfamily hade tackat ja till mig, så fick jag ett datum som var mitt avresedatum: den 16/8 (om exakt en månad). Eftersom jag helst av allt var sugen på att åka iväg tidigare, så mejlade jag och ringde till Cultural Care. Där fick jag dock reda på att dem troligtvis behöver flytta fram mitt avresedatum. Det finns nämligen inga tider till den amerikanska ambassaden för att skaffa visum. Och jag kan inte åka till USA utan visum. Hon jag pratade med sa även att jag inte var den enda som var i den här situationen och det är ju surt för båda familjer i USA och au pairer här i Sverige. Jag vill ju komma iväg så snart som möjligt.

Därför går jag nu i väntans tider (höhö, låter som om man skulle vara gravid - that's not the case) på att få en tid till ambassaden men även på att få veta vilket datum som jag åker iväg. Vilket för stunden är väldigt irriterande att inte veta. Det skulle kännas skönt att veta vilken dag jag åker för att kunna planera utifrån det.
På min inloggningssida på CC står det att mitt avresedatum är 23/8, men det har jag sett ändras flera gånger (ju närmare datumet man kommer).



Ja, den som lever får se med andra ord, vilket datum som blir mitt datum.

Kommentarer
Postat av: J e n n y

Tack ska du ha! :D

I nacken har jag ett kinatecken som betyder kärlek :) Så den på handleden går i samma "tema" :D

2010-07-16 @ 14:54:21
URL: http://jjeennyys.blogg.se/
Postat av: marie

Okej, då förstår jag hur det ligger till, hoppas du kommer iväg så fort som möjligt och att det finns tider kvar :) Ja riktigt taggad är man verkligen :D känns helt sjukt!

2010-07-16 @ 15:10:25
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: Nathalie- Blivande au pair

Hoppas du får ett fast datum snart, det är ju jobbigt att inte veta... :/ Hoppas det bölir det 16 aug då! :)

2010-07-17 @ 11:29:01
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0