Ansökan



Jag hade då tänkt skriva lite om min ansökan. Tankar om att bli au pair hade inte riktigt funnits hos mig förrän för 7-8 månader sen.

Som jag nämnt tidigare så har jag ingen aning om vad jag vill göra i framtiden; vad jag vill plugga, vad jag vill jobba med osv. På Saco-mässan i Älvsjö i början av December sprang jag därför mest runt och plockade på mig pennor och godis. Fick även med mig en och annan katalog från det ena och andra universitetet/högskolan i vårt avlånga land. Slutligen ramlade jag över Cultural Care's monter, skrev upp mig på en intresselista och fick med mig, givetvis, en penna och sedvanligt en liten broschyr. Antagligen såddes ett litet frö by that time...



Sedan blev jag uppringd och anmäld till ett möte, som var inte mindre än på min artonårsdag. Där fick jag även den gigantiska ansökningsblanketten som var för tjock för att egentligen orka plöja igenom. Men jag lyckades, efter mycket om och men. Det blev fixande och trixande med referenserna (då en av mina referenser bor i Spanien) men det löste sig tillslut. Kanske hade jag hoppats på att få skicka in ansökan tidigare än vad jag gjorde men med skola, träning, fritid och stundande studenten var det även mycket annat att tänka på.



Dagen innan studenten, den tionde juni, blev jag antagen till programmet och matching teamet i Boston påbörjade därefter leta efter en host family till mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0