Cookies - Drömmar

Imorgon, julafton, ska jag till min LCC för a cookie exchange. Därför har jag under kvällen bakat - Drömmar!

Skulle ha hjorthornssalt. Qué? Hitta en översättning för det på internet men när jag frågade om det i affären hade dem aldrig hört talas om det hela. Resulterade i att jag köpte baking soda.
Inte har dem vaniljsocker i det här landet heller så jag köpte en liten flaska med vanilj extract. Och herrejösses vad det luktade alkohol! Kände mig nästan vimsig! Sanna: där kan man verkligen prata om Vanillagirl! xD

Så när kakorna var inne i ugnen flöt dem ut så det blev ett hav av kaksmet istället. Nu har jag i alla fall lyckats separera på dem, något udda former men jösses vad goda dem vart! Vet inte om dem smakar som riktiga Drömmar men vad har min LCC och alla tyskar att jämföra med egentligen? ;)







These are Swedish cookies called Dreams!

Kommentarer
Postat av: Nattis

ÅH så tjusiga! jag skulle bli mer än glad om jag skulle få sådana där kakor!

2010-12-24 @ 09:29:13
Postat av: sanna hermansson

Haha!! Jag bakade också drömmar nu till julafton men mina såg INTE ut sådär... ;) Och gumman, du är ju allt en tvättäkta vanillagirl! ;)

2010-12-24 @ 23:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0