Madeleine svarar

Under veckan så har jag fått lite frågor och jag tänkte svara på dem här i bloggen, för allmän beskådan. Det är jättekul att få en massa frågor så är det något ni undrar, skriv för sjutton! :)


Jag åker med en organisation som heter Cultural Care och till dem har jag betalat en räkning. Sedan har ju även lite andra grejer kostat, till exempel visumet. Allt som allt har jag betalat:
Räkning: 9365:- (det som ingår: avbeställningsskydd, flygavgift, försäkring för året + den trettonde månaden & en deposition jag kommer få tillbaka på 2495:-)
Visum: 1120:-
Frimärken till visum: 65:-
Internationellt körkort: 245:-
Foto: 50:-
Tur & retur Stockholm: 137:-
Totalt: 10982:-

Som au pair kommer jag att tjäna 195,75$ i veckan vilket är ungefär 1450 svenska kronor. Jag bor och äter gratis i familjen vilket innebär att jag i princip kan lägga alla pengar på, till exempel upplevelser och shopping!

Vet man om att man gärna vill till USA så är det ett jättebra tips att bli au pair! Som au pair får man ju både bo, leva, jobba OCH plugga i USA! Man får uppleva lite av allting med andra ord. En organisation är nog det bästa att gå igenom för att bli au pair i min mening, i stället för att hitta något privat. Med en organisation så har du tryggheten i deras erfarenhet. Är man nyfiken på att bli au pair så kan man gå in på Cultural Care's hemsida men även ringa och prata med dem över telefon så att man kan bli anmäld till ett informationsmöte. Ha bra och många barnerfarenheter sedan tidigare vilket gör det lättare när du väl ska anmäla dig och fylla i ansökan om att bli au pair. Väl efter att man har fyllt i ansökan och den är godkänd då är det bara att sitta och hålla tummarna på att man får en match, dvs. en familj!

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Vad trevligt att du hamnar i North Carolina! Det är jättefint där och människorna är trevliga. Alla i södern är trevliga människor!

2010-08-22 @ 15:23:17
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad coolt att du ska bli Au Pair!

Hur känns det? Hur länge ska du vara borta?

2010-08-22 @ 17:17:26
URL: http://ingridanna.blogg.se/
Postat av: Wewant

Wow vet du en grej? INGEN BRYR SIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 HAHAHAHAH

2010-08-22 @ 19:25:35
URL: http://wewant.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej!

Vad kul med au pair jobbet, låter helt underbart. Jag ska börja mitt andra år i gymnasiet nu och är verkligen jätte sugen på att åka till USA efter studenten. Nu är det så här att jag inte har någon som helst barnerfarenhet och tänkte fråga dig om det är så att man måste ha det? Var ju in på culturealcares hemsida och där stod det minst 200 timmar. Jag har ingen praaktik i skolan som jag kan utnyttja det med som tillexempel ett dagis. Vet inte av några som har småbarn. Jag vet att jag är en väldigt barnkär människa och jag älskar barn. Räcker det kanske med att man är barnkär?

Hoppas du får ett härligt år med många upplevelser!

Kram Sofie :)

2010-08-22 @ 19:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0